Oferta dla rad pedagogicznych

Oferta szkoleniowa dla rad pedagogicznych i innych podmiotów edukacyjnych

Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole – jak pomagać i wspierać?

Cele szkolenia:

  • zapoznanie uczestników z różnorodnością potrzeb edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami,
  • przekazanie praktycznych strategii i narzędzi wspierających efektywne nauczanie i uczenie się tych uczniów,
  • wzmacnianie umiejętności komunikacji i współpracy z uczniami, rodzicami i specjalistami w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia,
  • kształtowanie świadomości i umiejętności w zakresie tworzenia spersonalizowanych planów edukacyjnych (IPET) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,
  • promowanie włączającego i wspierającego środowiska szkolnego, które umożliwia każdemu uczniowi osiąganie sukcesów.

Przemoc rówieśnicza w środowisku szkolnym

Cele szkolenia:

  • świadomość: zwiększenie zrozumienia różnych form przemocy rówieśniczej i jej skutków,
  • rozpoznawanie: nauka identyfikowania sygnałów i zachowań wskazujących na przemoc rówieśniczą,
  • zapobieganie: udostępnienie narzędzi i strategii prewencyjnych dla personelu szkolnego,
  • reagowanie: określenie właściwych działań i reakcji w przypadku wystąpienia przemocy rówieśniczej,
  • budowanie kultury szkolnej: wspieranie pozytywnej kultury szkolnej opartej na szacunku i empatii.

Odysea Umysłu – jak rozwijać kreatywność uczniów?

Cele szkolenia:

  • zrozumienie kreatywności: pomoc uczniom w zrozumieniu, czym jest kreatywność i jak może wpływać na ich proces uczenia się oraz rozwój osobisty,
  • stymulowanie wyobraźni: wspieranie uczniów w rozwijaniu wyobraźni i zdolności do generowania nowych pomysłów i kreatywnych rozwiązań,
  • wsparcie eksperymentowania: zachęcanie uczniów do eksperymentowania i podejmowania ryzyka w poszukiwaniu nietypowych rozwiązań oraz akceptacja możliwości popełniania błędów,
  • rozwijanie umiejętności problem-solving: pomaganie uczniom w rozwijaniu umiejętności rozwiązywania problemów w sposób innowacyjny i kreatywny,
  • promowanie współpracy: zachęcanie uczniów do współpracy i wymiany pomysłów z innymi uczniami, co może prowadzić do jeszcze bardziej kreatywnych rozwiązań.

Kursy prowadzimy zarówno w formie stacjonarnej, jak i online

Opiekun merytoryczny
Dawid Lasociński

Czas trwania
3 h

Wybrane zagadnienia

Jak wykorzystać metody coachingowe w nauczaniu i w pracy pedagogicznej. Zarówno w edukacji formalnej, jak i nieformalnej.

Szkolenia i projekty wspierające umiejętności radzenia sobie na rynku pracy. Umiejętność budowania marki osobistej wspiera rozwój zawodowy, ułatwia podnoszenie kwalifikacji. Budowanie marki osobistej sprawdza się w doradztwie zawodowym.

Umiejętność występowania przed ludźmi.

Jak wypracować umiejętność efektywnego porozumiewania się? Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

Umiejętność zachowania asertywnego w konkretnych sytuacjach.

Jak postępować w razie konfliktu?

Jak odkryć manipulację? W jaki sposób radzić sobie z własną i cudzą manipulacją?

Sposoby motywowania wzmacniające, a nie osłabiające kreatywność pracownika, ucznia czy studenta.

Wykorzystywanie gier do skutecznego motywowania i uczenia się. Zastosowanie gier w edukacji i pedagogice.

W jaki sposób nauczyć się być bardziej szczęśliwym w codziennych sytuacjach życiowych.

Odkrywanie talentów. Odkrywanie wartości. Budowanie marki osobistej. Predyspozycje zawodowe.

Jak bardziej świadomie i odpowiedzialnie podejmować decyzje?

Rezyliencja, czyli umiejętność radzenia sobie z porażkami, sytuacjami stresowymi i niepowodzeniami w życiu.

Prezentowana oferta dotycząca szkoleń jest jedynie wstępną propozycją. Stanowi ramowy program i propozycje, które mogą zostać dostosowane do konkretnych potrzeb i preferencji. Naszym celem jest zapewnienie szkolenia, które spełni Państwa oczekiwania i cele edukacyjne.

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi • Wersja BETA strony